About Me

header ads

"Czerwony Hotel" Graham Masterton






Autor: Graham Masterton

Tytuł: Czerwony Hotel
Oryginalny tytuł: The Red Hotel
Data wydania: 2012
Przekład: Piotr Kuś
Wydawnictwo: Dom wydawniczy REBIS
Liczba stron: 304






Na książkę wpadłam całkowicie przypadkiem. Jeden z trzech Kluczników na miesiąc lipiec brzmiał: Kryminał/Thriller/Horror pisany męską ręką. Więc wybrałam się do biblioteki z zamiarem znalezienia książki, która by pasowała do tego hasła. Trochę pogrzebałam, trochę pomarudziłam i rzucił mi się w oczy tytuł. Czerwony Hotel – czyż nie brzmi intrygująco? 
Słyszałam same dobre słowa na temat pana Mastertona, więc pomyślałam: czemu nie? I nie żałuję wyboru. Bo chociaż początek książki jest dość... dziwny, akcja jest umiejętnie rozłożona, nie przytłacza i nie sprawia wrażenia naciąganej. 
Sissy jest osobą obdarzoną zdolnościami parapsychicznymi, a do tego wróży z kart. Pewnego dnia jej siostrzeniec przyprowadza do niej swoją dziewczynę – T-Yon, która ma dziwne sny ze swoim bratem, Everettem, w roli głównej. Jak się okazuje, Everett ma poważne i nadzwyczajne problemy w Czerwonym Hotelu, który odrestaurował. Znajdują zakrwawiony dywan, znika jedna z pracownic, a później odnajdują poćwiartowane ciało w wannie. I jedyną osobą, która jest w stanie wytłumaczyć te nadprzyrodzone zjawiska, jest Sissy. 

„To dziwne, jak czyjeś życie może się zmienić z dnia na dzień, czyż nie? I właściwie nie wiesz, czy zmienia się cały świat dookoła czy po prostu jeden człowiek”.

Podobał mi się styl, w jakim książka została napisana. Bardzo lekki, chociaż temat był nieco przytłaczający. Zjawiska nadprzyrodzone nie są łatwym tematem i idealnym do pogaduszek przy herbatcie. Mimo to, Masterton zręcznie w nim lawiruje, dorzucając czytelnikowi coraz więcej wiadomości, ale jednocześnie nimi nie przytłaczając. 
Książkę czyta się szybko i chociaż nie mam porównania z innymi pracami Grahama Mastertona – co zdecydowanie muszę zmienić – uważam, że jest całkiem dobrym thrillerem. Polecam każdemu, kto lubi paranormalne wątki w opowieściach. 


Ocena: 7/10

KLUCZNIK: Kryminał/thriller/horror pisany męską ręką

Prześlij komentarz

3 Komentarze

  1. Brzmi całkiem ciekawie :) A jeszcze ta okładka :D
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hotel w tytule od razu mnie zachęcił - powiedziała Antosia, która uczy się hotelarstwa. ;-)
    Fabuła mnie zaciekawiła na tyle że zaczęłam sobie wyobrażać co musiałabym zrobić w przypadku znalezienia ciała w pokoju. No cóż, jeszcze nie wiem co powinnam zrobić, nie poznałam procedur. Uwielbiam wątki paranormalne, więc muszę zdobyć tę książkę. :-)
    Antosia czyta

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja bardzo zachęcająca, jednak horrory nie są dla mnie. Chociaż mówisz, że to thriller, w takim razie jest lżejszy niż horror, więc może przeczytam :) Zaciekawiły mnie te zjawiska paranormalne i czerwony hotel ;)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń