Mijają
właśnie ostatnie dni grudnia, więc pora na małe podsumowanko.
Spośród większości przeczytanych w tym roku książek (niestety
większości, a nie wszystkich, ponieważ bloga zaczęłam prowadzić
w połowie roku i wcześniejsze tytuły dostały nóżek i gdzieś
uciekły ;_;) wybrałam moje ulubione. Było ciężko z dopasowaniem
miejsc, ale w końcu się udało, więc oto ranking 10 ulubionych
książek, przeczytanych w 2015 roku.
10
Berek – Marcin Szczygielski
Ulubiony polski pisarz i
zabawna powieść – czego chcieć więcej? Odważna, pełna humoru i
o życiu – ale również wyolbrzymiona, jak na groteskę przystało,
dzięki czemu łatwiej zauważyć pewne rzeczy. Gdyby wszyscy pisali
tak jak Szczygielski, polski rynek mógłby wzrosnąć.
9
Black Ice – Becca
Fitzpatrick
Przeczytana gdzieś na
początku roku, ale wciąż tkwiąca mi w pamięci. Świetna
historia, przy której bawiłam się wyśmienicie. Bardzo kryminalna,
jak na powieść dla młodzieży. Wciągająca, pełna akcji, a
fabuła dopracowana co do szczegółu.
8
Wypowiedz jej imię – James Dawson
Książka mająca wiele
różnych, zbieżnych recenzji, ale zdecydowanie taka, która
przypadła mi do gustu. Młodzieżowa, pełna humoru, ale też grozy.
Wspaniale opisana, przejmująca i intrygująca fabuła, która wręcz
nie pozwalała się oderwać od lektury. Niebanalna historia Krwawej
Mary.
7
Tajemny ogień –
C.J.Daughtery, Carina Rozenfield
Pozycja, którą
przeczytałam bardzo szybko i z wielkim przejęciem. Ciekawa,
intrygująca i z cudownym, głównym bohaterem. Nic dodać, nic ująć.
6
Oddam Ci
słońce – Jandy Nelson
Magiczna. To wydaje się
jedynym słowem, jakie może w pełni opisać tę historię.
Opowiedziana z perspektyw bliźniąt. O bólu, o stracie, o
przyjaźni, miłości, zakochaniu... o zniszczeniu. Właściwie można
wymieniać dużo więcej. Ale najbardziej chyba o tym, jak
niedomówienia i kłamstwa mogą zniszczyć ludzi.
5
Aż po
horyzont – Morgan Matson
Opowieść o tym, jak
przezwyciężyć własne słabości. I jak pomóc innym,
przezwyciężyć ich słabości. Książka dość przygodowa, jeśli
spojrzeć na fakt, że bohaterowie jadą przez pół Ameryki, ale
zdecydowanie nie tuzinkowa, gdzie miłość jest priorytetem.
4
Morze
Spokoju – Katja Millay
Zdecydowanie jedna z
lepszych fabuł, z jakimi miałam przyjemność się spotkać.
Historia przemyślana od A do Z. Pełna bólu, milczenia, ale też
tych pozytywnych emocji. A właściwie bardzo emocjonalna
pozycja.
3
Maybe Someday – Colleen Hoover
Pełna radości, ale też
i bólu. Pełna ciszy, ale też głośna. Barwna i jakże realna
historia dwojga ludzi, połączonych czymś więcej.
Zdecydowanie trafia prosto w serce.
2
Hopeless + Losing hope – Colleen Hoover
Historia, która złamała
moje serce i skleiła je na nowo, zdecydowanie zasługująca na
miejsce na podium i zdecydowanie zasługująca na najlepsze recenzje.
Historia opowiedziana z dwóch perspektyw, które razem tworzą coś
niesamowitego. Nie da się pojąć wielkości cierpienia Sky bez
przeczytania perspektywy Deana – dopiero razem te dwie książki
tworzą coś, czego nie zapomni się do końca życia.
1
Prawie
jak gwiazda rocka – Matthew Quick
Książka, która
totalnie mnie rozbiła. Płakałam podczas czytania około trzech
czwartych powieści. Książka o nadziei. Nadziei, którą można
dawać innym, stracić, a później odzyskać. #zdecydowanienajlepsza
W
rankingu zdecydowanie króluje słowo zdecydowanie,
ale nic nie mogę na to poradzić, że ów książki są
zdecydowanie...! ;)
Mam
też innego ulubieńca, tym razem nie książkowego, a jest nim
serial Teen Wolf,
jaki oglądam od wakacji.
Czytaliście coś z mojej listy? Jakie macie o tych książkach
zdanie?
A może chcecie się podzielić własną listą #ulubieńców?
5 Komentarze
Maybe someday, Hopeless i Oddam ci słońce to chyba jedne z moich ulubionych książek tego roku. Czytałam również Black Ice i była to dobra książka, jednak nie wiem, czy umieściłabym ją w swoim rankingu ;)
OdpowiedzUsuńHej kochana :3
OdpowiedzUsuńJa czytałam "Black Ice" i rzeczywiście zapada w pamięć też mi się podobała mimo przewidywalnej końcówki.
"Maybe Someday" - również świetna. Bardzo mi się podobał ten romans. Chociaż ten chłopak mnie wkurzył bo został z nią tylko dlatego, że tamta go rzuciła. :/
Pozdrawiam ♥
czytałam jedynie Hopeless, nie umieściłabym go w moim zestawieniu najlepszych książek 2015 roku. pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńwyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com
Zapraszam na ROZDANIE NOWOROCZNE! :)
OdpowiedzUsuńKsiążka do wygrania!
http://yourinspiration77.blogspot.com/2015/12/giveaway-wishes-gifts.html
Oddam ci słońce oraz Maybe someday również są na mojej liście :)
OdpowiedzUsuń