About Me

header ads

"Dotyk ciemności" C.J.Roberts



Autor: C.J. Roberts
Tytuł: Dotyk ciemności
Oryginalny tytuł: Captive in the Dark
Seria: The Dark Duet, tom 1
Przekład: Agnieszka Brodzik
Data wydania: 2015
Wydawnictwo: Czwarta strona
Liczba stron: 330




„Nie bał się. Strach jest zarezerwowany dla tych, którzy mają po co żyć”.

Z Dotykiem ciemności pierwszy raz spotkałam się na serwisie Chomikuj i miałam nieprzyjemność czytać całkiem dobre tłumaczenie, za to z potwornymi błędami interpunkcyjnymi. Nie zmienia to jednak faktu, że już wtedy Dotyk ciemności wywarł na mnie wielkie wrażenie, chociaż przeczytałam jedynie pierwsze pół książki, czyli nie dotrwałam do najlepszego.
Kilka dni temu, podczas jednej z częstych wizyt w bibliotece, zawędrowałam do regałów, w jakich zwykle nie szukam książek – lubię półkę z nowościami i stolik ze świeżo oddanymi pozycjami – i znalazłam dwa tomy The Dark Duet. Decyzja, aby wypożyczyć Dotyk ciemności, była szybka i łatwa – oczywiście! Więc jeszcze tego samego wieczoru wygodnie ułożyłam się w łóżku i rozpoczęłam przygodę z Livvie i Calebem, chociaż to wcale nie jest historia typowo do poduszki. Ale po kolei...

„Ludzie często popełniali ten błąd. Wierzyli, że gdy świeci słońce, są bezpieczniejsi, bo potwory wychodzą tylko nocą. Jednak bezpieczeństwo – jak światło – to tylko fasada. Pod spodem cały świat skąpany jest w mroku”.

Caleb, mężczyzna w przeszłości uratowany przez Rafika, pomaga swojemu wybawcy się zemścić. A do tego potrzebuje wyszkolonej niewolnicy – i o ile Europejki są cenne na targach kobiet, o tyle Amerykanki są jeszcze cenniejsze. Livvie ma tego pecha (lub wcale nie), że Caleb się nią zainteresował, a dokładniej rzecz ujmując, porwał. Dzieje się to już na łamach pierwszych kilkunastu stron, dzięki czemu czytelnik już na początku jest wciągnięty w tę historię.
Atmosfera Dotyku ciemności jest ciężka – ale nie niegatywnie. I chociaż książka bez dwóch zdań należy do literatury erotycznej, śmiem twierdzić, że autorka skupiła się bardziej na psychicznych aspektach porwania i niewoli seksualnej, niż na tych fizycznych, chociaż tych drugich w pierwszej połowie książki nie brakuje. Momentami – w tych ostrzejszych fragmentach – mój żołądek ściskał się boleśnie, zdarzało się też, że krzywiłam się, jakby to mnie krzywdził Caleb, ale często też odczuwałam niedosyt, zwłaszcza, gdy Livvie zostawała sama w ciemnym pokoju.

„W obliczu zemsty nie ma miejsca na sumienie”.

Dotyk ciemności to wstrząsająca, przerażająca i dogłębnie porażająca historia o młodej dziewczynie, która pragnie miłości, i mężczyźnie, który pragnie zemsty do tego stopnia, że jest gotowy iść po trupach, aby dojść do celu. Przynajmniej na początku.
Ładnie – chociaż zwyczajnym językiem – opisana historia, która dotrze do najgłębszych czeluści naszej psychiki. Zwyczajny i niczym nie wyróżniający się styl autorki przyćmiewa mroczna historia, która porywa do głębi. Przez długi czas po tym, jak czytałam tę powieść po raz pierwszy, nie mogłam przestać o niej myśleć. Byłam nią zarówno zachwycona, jak i przerażona. A to wszystko za sprawą samego pomysłu, jak i realności opowieści.
Gdy już się zacznie, nie jest się w stanie przestać czytać. Zdecydowanie polecam każdemu, a sama biegnę czytać drugi tom. ;)


Ocena: 9/10

WYZWANIA:
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu – 2,5cm | Klucznik  Love is in the air 

Prześlij komentarz

3 Komentarze

  1. Ojej, brutalne książki raczej nie są dla mnie. Ta historia mimo wszystko wydaje się być oryginalna, co jest coraz rzadsze w dzisiejszej literaturze, nie powiela tego samego schematu porwania (tak na pierwszy rzut oka, po przeczytaniu Twojej recenzji). Może się skuszę!
    Pozdrawiam! ♥

    serialowy bełkot

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jak najbardziej w moim stylu!
    Okładka wiele razy przewinęła mi się w internecie, nigdy jednak nie czytałam jej opisu. Twoja recenzja otworzyła mi oczy na tę pozycję, myślę, że prędko się z nią zapoznam!
    9/10 to w moim mniemaniu bardzo, bardzo wysoka ocena.
    Gusta są różne, ale mam nadzieję, że i mnie porwie :)
    Pozdrawiam,
    www.annwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie sięgam po erotyki, więc na tę książkę raczej się nie skuszę. Niezbyt lubię takie powieści ;)

    OdpowiedzUsuń